divendres, 21 de febrer del 2014

ARQUITECTURA DEL JO: CUBISME





Cubism per Megrandyphotos a http://www.deviantart.com




ARQUITECTURA DEL JO: CUBISME


Y ahora sé que nunca he sido tu princesa
que no es azul la sangre de mis venas.
Y ahora sé que el día que yo me muera
me tumbaré sobre la arena

y que me llevé lejos cuando suba la marea.


Amaral





Per a tu que no et trobes
i per a mi que no em sé trobar,
cansada de buscar-me.




Tots els murs de rajola,
de pedra, fusta o atovó
que empren una biga sola
per vertebrar la casa
són per mi un exemple.
Desconstrucció de la lògica.
Tots ells compten amb
un patró calculable,
una equació desimbolta.
Resultat segur i ferm
de qui té la raó entre mans.
Què no aprendré mai
de la desestructura
eterna d’aquesta guerra?
Ni els russos Delaunay
amb decorats i vestits
serien capaços de
simplificar-me reunint
les peces del quadre.
Fraccional i desmuntada,
assistisc a l’obra on
se’m representa.
I caminant m’articule
els suports per no
perdre el costum
de mantindre l’equilibri
i oblidar-me de quina
es la direcció que porta
cap a endavant.
Existisc al no res com un
despixel·lat somrís
de perspectiva sintètica...
d’una cubista glaçada.



30/10/13- 20/2/14

2 comentaris:

  1. he viatjat per dins de les cases de Horta de Sant Joan I fos dins la tela...axecant arestes observant els colors...ì m'he fet pla dins al volum ...gran poema que ha fet que viatjes deu segons sobre les mans de Picasso....

    ResponElimina
  2. :) Gran viatge aleshores! Una abraçada Pau!

    ResponElimina

Digues la teua! :)